1 lis 2013

Nominacja do Liebster Award

Już po raz drugi zostałam nominowana do Liebster Award. Jeszcze trochę i uwierzę, że na to zasługuję. Bardzo ładnie dziękuję Koko, która postanowiła mnie wyróżnić w swojej złotej jedenastce za "niespożytą pisarską energię, która rozlewa się po cyberprzestrzeni". To naprawdę cudnie brzmi.

Ale, o co właściwie chodzi z tą całą nagrodą? Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana blogom o niewielkiej liczbie obserwatorów, więc pomaga w ich promocji. Odebraniem nagrody jest odpowiedzenie (we wpisie na swoim blogu) na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. 

Zaczynam więc od odebrania wirtualnej nagrody:

1. Co dało/daje Ci pisanie/prowadzenie bloga?
Ujście emocji, przyjemność płynącą z opowiadania historii, ćwiczenie różnych stylów literackich, dyskusję i trening kreatywności. Jeszcze do tego kubek herbaty i będzie to esencja przyjemności.

2. Podaj link do Twojego własnego ulubionego wpisu.
Wzięłabym "Pożegnanie z Kotem czyli moja definicja ciepła", ale jest w popularnych wpisach, to może... "Wróbli krąg i marzenie Samanty".

3. Dlaczego jest on Twoim ulubionym?
Wydaje mi się, że udało mi się w tym krótkim, ciepłym opowiadaniu ująć coś ważnego, a ulotnego. Dla mnie dowodem na to jest komentarz Samanty (Kaname), dla której powstał ten wpis. Nie zacytuję go tutaj, ponieważ dotyczy również zakończenia.

4. Czy dodałabyś do zakładek/zasubskrybowałabyś blog w stylu Twojego, gdybyś trafiła na niego w sieci? 
Jeśli dobrze by mi się go czytało, z chęcią dodałabym go na swoim Bloglovinie.

5. Czy chciałabyś, żeby Twój blog się rozwinął? Dlaczego? Do jakich rozmiarów?
Myślę, że ostatnio kupił gdzieś za moimi plecami dopalacze, bo wyrosły już z niego trzy blogi: podróżniczy, rysunkowy i ze zbiorem opowiadań z jednego świata. Chyba wystarczy, co? Uff...

6. Co było powodem rozpoczęcia prowadzenia Twojego bloga?
Chciałam pisać i nie zostać z tym w zeszycie.

7. Dla kogo jest Twój blog?
Wskaźniki na Windosferze (fejsbukowej stronie tego bloga) pokazują, że głównie dla ludzi w przedziale wiekowym 18-34. Od siebie dodam, że dla każdego, kto lubi trochę poczytać (i zanurkować w dziwną wyobraźnię), a potem trochę podyskutować.

8. Jak widzisz swój blog za 10 lat?
Mam cichą nadzieję na ponowne zjednoczenie moich blogów w jedną, poukładaną stronę internetową. Na razie funduszy brak. Co się zaś tyczy treści... nie mam pojęcia. I w tym tkwi moja najlepsza zabawa - w przeglądaniu archiwum.

9. Opisz siebie jako autorkę bloga?
Dłoń z długopisem (albo na klawiaturze), druga czochra gęstą czuprynę na mojej blond-głowie. Niebieskie oczy śledzą tekst uważnie, klnąc na każde potknięcie. Okolice serca drżą, bo tworzy się kolejny świat.

10. Czy masz jakieś wyzwanie związane z blogiem? Jakie?
Sprawić, by był jak najlepiej napisany i jak najciekawszy.

11. Ile blogów śledzisz regularnie?
Posłużę się Bloglovinem, żeby odpowiedzieć na to pytanie: 32. Powiadomienia same wskakują, ale przyznaję, że naprawdę regularnie czytam cztery, może pięć.

Nominowani przeze mnie

No i mam zgryz, bo ostatnim razem nominowałam dziewięć blogów. Postanowiłam więc, że nominuję blogi, których poprzednio nie wpisałam na listę, ponieważ wiem, że zabawy blogosferowe nie są w guście ich właścicieli (musicie mi to wybaczyć - wiedzcie, że inaczej pewnie i tak nie znalazłabym odpowiedniego momentu, żeby powiedzieć, że lubię Waszą pisaninę), albo takie, które niedawno pojawiły się w moich aktualnościach na Bloglovinie.

Kaliumcyanid - za opisywanie zakamarków duszy,
A Cheshire Cat - za chłodne dialogi z samym sobą,
Kot Palił Fajkę - za bardzo kocie ujęcie codzienności,
Anth - bo została gumisiem i myśli, co dalej (a ja lubię jak ktoś myśli).
Ave Satan - na zachętę (bo wiem już, że ciekawie pisze, a teraz dopiero zdecydowała się założyć bloga).

Jedenastu nie ma, może kiedyś będzie.

Pytania do nominowanych

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga i utrzymywania go przy życiu? Zdaję sobie sprawę, że to mogą być dwie różne rzeczy.
2. Dbasz o promocję swojego bloga? Jeśli nie - dlaczego? Jeśli tak - w jaki sposób?
3. Blogi mogą na siebie zarabiać reklamami czy raczej powinny być bastionami wolnej myśli?
4. Lubisz pisać z użyciem papieru?
5. Jak tam jest u Ciebie z epistolografią? Pisujesz listowne epopeje czy raczej nie wiesz gdzie przykleja się znaczek?
6. Pierwsze co robisz, gdy pojawia się w Twojej głowie pomysł na kolejny wpis, to...? (Tylko nie odpowiadaj po prostu "siadam i spisuję". Chcę poznać bóle porodowe Twojej głowy.)
7. Gdyby Twój blog był człowiekiem, jak by wyglądał?
8. Pisząc notkę na blogu obierasz sobie jakiś cel? Na przykład: poruszyć, zaskoczyć albo zmusić do myślenia.
9. Forma literacka, w jakiej się najlepiej czujesz, to...?
10. Masz swoje ulubione tematy, które poruszasz na blogu, i w których czujesz się pewnie, czy raczej szukasz nowych wrażeń i nie boisz się popełniać błędów, które mogą wychwycić Czytelnicy?
11. Rozpoczynasz wyraz "Czytelnik" małą czy wielką literą? Dlaczego?

Drodzy nominowani, dajcie proszę znać, kiedy odpowiecie - naprawdę jestem ciekawa, co napiszecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz